Pátek, 2 prosince, 2022
DomůRady a NávodyJak se správně vyspat

Jak se správně vyspat

Je prokázáno, že spánek je nezbytný pro naše fyzické a duševní zdraví. Navzdory svému významu se však znepokojivé procento lidí pravidelně potýká s problémy s usínáním a dostatečnou kvalitou spánku.

Přestože existuje řada příčin a typů problémů se spánkem, odborníků na několik konkrétních kroků, které podporují klidnější spánek. Pro mnoho lidí může být pokus o implementaci všech těchto kroků překvapující. Ale pamatujte, že nemusíte změnit svůj život ze dne na den, ale začněte s malými změnami a postupovat směrem ke zdravějším spánkovým návykům, známým také jako spánková hygiena.

Vytvoření ložnice přivolávající spánek

Nezbytným tipem, jak rychle a snadno usnout, je udělat z vaší ložnice místo pohodlí a relaxace. I když se to může zdát zřejmé, často se to přehlíží, což přispívá k potížím s usínáním. Při navrhování ložnice se zaměřte na maximalizaci pohodlí a minimalizaci rozptýlení, včetně těchto tipů:

Kupte si pohodlnou matraci a polštář. Kvalitní matrace je zásadní pro zajištění toho, abyste se ráno probudili odpočatí. Spolu s polštářem také zajišťuje, že vaše páteř dostane náležitou podporu, aby se zabránilo bolestem zad.

Vyberte si kvalitní ložní prádlo. Vaše prostěradla a přikrývky hrají hlavní roli v tom, že se budete cítit příjemně. Hledejte lůžkoviny, které jsou příjemné na dotek a které vám pomohou udržovat pohodlnou tělesnou teplotu během noci.

Vyvarujte se světlu. Nadměrná expozice světla může oddálit váš spánek a cirkadiánní rytmus. Zatemňovací závěsy nad vašimi okny nebo spánková maska ​​na oči pomohou blokovat světlo a bránit tomu, aby rušilo váš odpočinek.

Klid a ticho. Omezení hluku na minimum je důležitou součástí spánkové hygieny. Pokud nemůžete eliminovat blízké zdroje hluku, zvažte použití relaxačních melodií, či přístroje na bílý šum. Ucpávky do uší nebo sluchátka jsou další možností, jak zabránit tomu, aby vás rušivé zvuky obtěžovaly, když chcete spát.

Najděte si příjemnou teplotu. Nechcete, aby vás teplota v ložnici rušila tím, že vám bude horko nebo zima. Ideální teplota se může lišit podle jednotlivce, ale většina výzkumů doporučuje spaní v chladnější místnosti, která má kolem 19. stupňů.

Vůně. Lehká vůně, která vás uklidní, vám může pomoci usnout. Esenciální oleje s přírodními vůněmi, jako je levandule, mohou vaší ložnici poskytnout uklidňující a svěží vůni.

Hodiny. Choďte spát ve stejnou dobu, vaše tělo se tomu přizpůsobí a budete unaveni ve stejnou dobu.

Předchozí článekChcete vypadat mladší na 40?
Další článekLet vrtulníkem
- Advertisment -pr clanky

Nejnovější články