Pátek, 2 prosince, 2022
DomůRady a NávodyKnižní marketing: jak prodat co nejvíce výtisků vaší knihy?

Knižní marketing: jak prodat co nejvíce výtisků vaší knihy?

Příliš mnoho autorů věnuje veškerý čas psaní a pak šetří na designu a marketingu knihy. Doufají, že jejich nakladatelství se postará o všechny detaily knižního designu a knižního marketingu, takže mohou jen sedět a rok co rok shrabovat miliony.

Pokud se pak ti samí autoři rozhodnou vydat knihu sami, rychle se ztratí v bahně vydavatelů tisku na objednávku a v časové a finanční díře samovydávání. Ve skutečnosti většina autorů raději zemře, než aby přemýšlela o marketingu knihy nebo utrácela peníze za knižní design.

Tváří v tvář konkurenci v oblasti knižního marketingu

Podle společnosti Bowker, která zpracovává vydavatelské statistiky, bylo v roce 2005 vydáno přibližně 172 000 knih s číslem ISBN. Číslo ISBN vás dostane do Books in Print a umožní distribuci vaší knihy do knihkupectví a na internetové stránky, jako jsou Amazon a Barnes & Noble. Podle některých zdrojů byla téměř čtvrtina těchto knih vytištěna společnostmi Print on Demand (POD). Pokud chcete nakoupit široký sortiment literatury a kvalitních knih, zkuste Dobrovský slevový kód a nakupte výhodně.

Odhaduji, že toto číslo je mnohem vyšší, protože mnoho malých nakladatelů si nechává své knihy tisknout u společnosti Lightning Source, která zajišťuje tisk i pro mnoho větších POD společností.

Navíc společnost Lulu Press, která vydává více než 1500 knih týdně, uvádí, že pouze asi 5 % jejich knih dostane číslo ISBN. To je dalších asi 80 000 knih, které se ročně pohybují na trhu, ačkoli většina knih Lulu Press se prodává pouze prostřednictvím jejich webových stránek.

Definice „bestselleru“ se změnila

K tomu, abyste se dostali na seznam 100 nejprodávanějších knih společnosti Lulu, stačí prodat 300 knih. 300 knih! Někteří lidé toho mohou dosáhnout jednoduše tím, že prodají knihy své širší rodině. Společnosti AuthorHouse, iUniverse, Xlibris a další velcí hráči na trhu sice mohou tisknout více knih s čísly ISBN, ale jejich prodejní výsledky nejsou o mnoho lepší.

Některé zdroje odhadují, že se průměrně prodá maximálně 150 výtisků, jiné zdroje uvádějí toto číslo pod padesát výtisků. V mnoha případech autoři nakonec na svých knihách prodělávají, což je důvod, proč je nakladatelství Lulu Press tak populární. U Lulu můžete nahrát interiér a obálku své knihy (veškerou práci na designu děláte vy) a během několika dní máte knihu na dosah ruky – to vše za „cenu tisku“ (která je mimochodem velmi nadsazená).

Služby a ceny POD společností se značně liší, a proto jsme v závěrečné fázi vytváření komplexního průvodce samovydáváním. Může to být nepřehledná změť informací a údajů s mnoha nepodloženými tvrzeními. Pravda bude odhalena.

Budete patřit k vítězům, nebo k většině?

Bude vaše kniha mrtvá dříve, než se dostane na trh? Pokud máte v úmyslu prodat více než 50 knih, budete muset investovat čas – a peníze – do výroby a marketingu své knihy. Zde jsou základní kroky, které budete muset zvážit:

1. Napište skvělou knihu, která má své publikum.

Jednou z největších chyb, kterých se lidé dopouštějí, je předpokládat, že lidé budou jejich knihu číst jen proto, že je „dobrá“. Lidé si knihu přečtou, pokud je buď použitelná pro jejich život (literatura faktu), nebo pokud je opravdu zatraceně dobrá (beletrie). I v takovém případě budete muset svou knihu prodat. „Jak prodat knihu“ nebo „Jak prodat knihu“ jsou dva z nejčastějších dotazů, které dostáváme, a analýza vyhledávačů ukazuje, že se jedná o často vyhledávané výrazy. Pokud jste svou knihu nenapsali s ohledem na publikum, pak vám na vaší čtyřnohé marketingové stoličce zbývají jen tři nohy.

2. Vynaložte nějaké peníze na návrh obálky a úpravu knihy.

Druhou nohou knižního marketingu je vnitřní a vnější úprava knihy. Lidé skutečně posuzují knihu podle obálky, takže pokud neutratíte nějaké peníze za pořízení vynikající obálky, přicházíte o prodej. Lidé pak knihu otevřou a přečtou si úvod nebo prvních několik stránek. Je to dobře napsané? Snadno se čte? Je vnitřní design knihy čistý, konzistentní a dobře provedený. Viděl jsem mnoho POD knih, ve kterých byly příliš malé okraje, špatně zvolené písmo a rozmazané obrázky. Kdo si takovou knihu koupí?

Existuje mnoho skvělých návrhářů knižních obálek. Pokud jde o editaci, obraťte se na Charity z nakladatelství Mighty Pen Editing. Na úpravách nešetřete, protože se v nich BUDOU vyskytovat chyby (věřte mi – v tomto článku jich pravděpodobně pár je).

3. Vyberte si kvalitního nakladatele.

Nakladatelství Lulu Press je skvělé, pokud chcete jen vytisknout pár knih pro své přátele nebo vytvořit levnou galerií, kterou pošlete redaktorům, agentům nebo distributorům. Často budete požádáni o zaslání „galley“ vaší knihy, což je jednoduše vytištěná kopie vaší knihy s prázdnou obálkou. Lulu Press je skvělý nástroj pro vytváření galerií s minimálními náklady.

Jak vám ukážeme v našem připravovaném komplexním průvodci samovydáváním, to, kterou POD společnost si vyberete, závisí na vašich záměrech a přáních. Pokud chcete, aby vaši knihu profesionálně upravil a obálku profesionálně navrhl váš nakladatel (namísto toho, abyste ji zadali nějaké neznámé osobě), pak by mohly být společnosti jako Cold Tree Press vhodnou volbou.

- Advertisment -pr clanky

Nejnovější články