Domů Zdraví Měli byste jíst před nebo až po cvičení?

Měli byste jíst před nebo až po cvičení?

Správná výživa může podpořit vaše cvičení a pomoci vašemu tělu zotavit se. Jednou běžnou otázkou však je, zda jíst před nebo po cvičení. To může být zvláště důležité, pokud cvičíte hned ráno.

Cvičení nalačno a po jídle může vyvolat různé reakce

Studie ukázaly, že reakce vašeho těla na cvičení se mohou lišit podle toho, zda před cvičením jíte. Cvičení nalačno zvyšuje schopnost vašeho těla využívat tuk jako palivo.  Primárními zdroji paliva v těle jsou tělesný tuk a sacharidy. Tuk se ukládá jako triglyceridy v tukové tkáni, zatímco sacharidy se ukládají ve svalech a játrech jako molekula zvaná glykogen. Sacharidy jsou také k dispozici ve formě cukru v krvi. Studie ukazují, že hladina cukru v krvi je vyšší před a během cvičení, když jíte před cvičením. To dává smysl, protože většina jídel před cvičením poskytovala sacharidy, které tělo využívalo na energii během cvičení. Při cvičení s prázdným žaludkem se  více tělesných energetických zásob spálí z tělesného tuku.

Studie u 273 účastníků zjistila, že spalování tuků bylo vyšší během cvičení na lačno, zatímco hladiny glukózy a inzulínu byly vyšší během cvičení na lačno.

Cvičení na lačno nemusí vést k větší ztrátě tělesného tuku

Vzhledem k tomu, že vaše tělo spaluje více energie z tuků, když je na lačno, je lákavé myslet si, že to v průběhu času povede k větší ztrátě tuku a zhubneme rychleji. Navzdory některým důkazům prokazujícím potenciální výhody cvičení nalačno neexistují přesvědčivé důkazy o tom, že cvičení nalačno vede k větší ztrátě hmotnosti nebo tuku.

Jíst před krátkodobým cvičením zlepšuje u některých lidí výkon a nejlepší volba se pravděpodobně liší podle jednotlivce a jeho metabolismu. Většina studií neukazuje jasný přínos jídla před krátkodobým aerobním cvičením nebo přerušovaným cvičením, jako je HIIT. Některé studie však ukázaly, že stravování před cvičením zlepšilo výkon.

Takže stejně vlastně zůstane na vás, zda chcete rychleji spálit tuky, anebo podávat lepší výkony. Pokud se nenajíte před cvičením, měli byste se najíst později. Živiny, zejména bílkoviny a sacharidy, mohou tělu pomoci zotavit se a zregenerovat se po cvičení.

- Advertisment -pr clanky

Nejnovější články